ادبیاتی از قصرقند(کسرکند) مکران گدروزیا غربی

ادبیاتی از قصرقند(کسرکند) مکران گدروزیا غربی

قصرقند بهشتی در مکران....دست نوشته های من
ادبیاتی از قصرقند(کسرکند) مکران گدروزیا غربی

ادبیاتی از قصرقند(کسرکند) مکران گدروزیا غربی

قصرقند بهشتی در مکران....دست نوشته های من

طرح تجزیه بلوچستان پاکستان کلید خورد

   کمیسیون امور خارجه کنگره آمریکا با تشکیل جلسه‌ای ضمن بررسی اوضاع بلوچستان پاکستان، از جداشدن این ایالت از پاکستان حمایت کرد.


  به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، "حسین بور" از چهره‌های ملی‌گرای بلوچ که در این جلسه حضور داشت به آمریکایی‌ها اطمینان داد که بلوچ‌ها متحدان طبیعی آمریکا هستند و می‌خواهند بندر "گوادر" را با آمریکایی‌ها به اشتراک بگذارند. 

به گزارش پایگاه خبری "داون" پاکستان، وی همچنین تأکید کرد که آنان اجازه عبور خط لوله گاز ایران را از زمین‌های خود نمی‌دهند و با طالبان نیز مبارزه می‌کنند. 

"رالف پیتر" افسر بازنشسته ارتش آمریکا نیز از دولت این کشور خواست تا رابطه خود با پاکستان را قطع کرده و از مبارزات بلوچ‌ها برای آزادی حمایت کند. 

با این حال "کریستین فیر" استاد دانشگاه "جورج تون" آمریکا ضمن مخالفت با این پیشنهاد تأکید کرد که با توجه به تنوع قومی این ایالت و تاریخ پیچیده و محدودیت‌های جغرافیایی آن ایجاد یک بلوچستان مستقل عملی نمی‌باشد.

 در این جلسه وضع حقوق بشر در بلوچستان نیز مورد بررسی قرار گرفت و تأکید شد که در سال 2005 در "دیر بوگتی" حدود 6 هزار آواره و تعداد زیادی نیز کشته شده‌اند. 

"تی کومار" رئیس وکلای سازمان عفو بین‌الملل از آمریکا خواست تا برای جلوگیری از کشتار بلوچ‌ها به دست ارتش پاکستان و با استفاده از سلاح‌های ساخت آمریکا، از کمک نظامی به واحدهای ارتش پاکستان در بلوچستان خودداری کند.

 "علی دایان حسن" رئیس دیده‌بان حقوق بشر پاکستان نیز نیروهای امنیتی پاکستان و نهادهای اطلاعاتی این کشور را مسئول ربوده شدن ملی‌گراهای بلوچ دانست.

 وی از دولت آمریکا خواست تا به طور مستقیم با نهادهای مسئول در این آدم‌ربایی‌ها و سایر اعمال خلاف حقوق بشر از جمله ارتش، آی اس آی، سپاه مرزی و پلیس وارد مذاکره شود.

"دانا روراباچر" نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا که ریاست این جلسه را بر عهده داشت با ابراز نگرانی از قطع تدارکات ناتو و پیداشدن "اسامه بن لادن" رهبر القاعده در پاکستان، گفت: پاکستانی‌ها مردی را پناه دادند که باعث مرگ 3 هزار آمریکایی شده است.

 وی پیش از تشکیل این جلسه با انتشار مقاله‌ای از استقلال بلوچستان حمایت کرد و گفت: ما برای تضعیف قدرت افراطی موجود در پاکستان باید از طرح جدا شدن بلوچستان از پاکستان حمایت کنیم.

 در پایان این جلسه شرکت کنندگان خواهان انجام یک گفت‌وگوی ملی برای تعیین سیاست آمریکا در این نقطه از جهان شدند.

       منبع : بولتن نیوز

نظرات 3 + ارسال نظر
نوهان سه‌شنبه 25 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 00:04 http://nohan.persianblog.ir/

بهتر است بگوییم طرح جدا شدن پاکستان از بلوچستان زیرا بلوچستان هدیه ای به پاکستان بوده.
اما به هر حال دولت مرکزی نتوانسته شرایط مناسب و حداقلی را برای ایالت بلوچ نشین خود فراهم کند پس این حق طبیعی ملت است که سرنوشت خود را رقم بزنند اما ناراحت کننده است که سرنوشت مردمی با معادلات سیاسی و در فضایی غیر اخلاقی و انسانی رقم بخورد. به امید بلوچستانی آباد.

نوهان شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 23:36 http://nohan.persianblog.ir/

پنج سوال از روشنفکران بلوچ در نوهان

مکرانی دوشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:28

نباید شک کرد چون توهین تخقیر وتبعیض سبب جدائی ملتها وگسستن پیوند های تاریخی میشود انچه عیان است چه حاجت ببیان است چرا بخود مان نگاه نمیکنیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد