به وبلاگ لاتحزن خوش آمدید (پست ثابت)

عاقبت مَن ها در این دنیا ؛

همه مِنها می شوند ...

مِنهای جوانی

مِنهای زیبایی

مِنهای مقام

مِنهای قدرت

مِنهای دارایی

مِنهای مادیات

مِنهای قوم و خویش

مِنهای سلامتی

و مِنهای حیات دنیوی .

آری عاقبت مَن ها همه

منهای منهای منها میشوند ...

جز نیکی و بدی هایمان.

آری برادر ،

فصل هجوم " مِنها " ها

به " مَن ها"  ها ست ...

کلها را بگذار جزها دریاب .

خلوت نوشت

خدایا ...

هیچگاه از تو نخواهم خواست که به بلا و امتحان و مصایب دچارم نسازی ؛

خونم که از دیگران رنگین تر نیست ...

ولی از تو میخواهم که صبر و توانش را به من عطا کنی و باز هم در کنارم بمانی ...

از یاد نمی برم که :

همیشه توجه اطرافیان به ما ، در زمان بیماری بیشتر از زمان صحت ماست ...

تو که جای خود داری ...

----------------

دیگر نامش  بلا نیست ،

نامش عطا ست ...

توجه ات را که بیشتر کند

عيدتون مبارك



عيدتون مبارك

ﺍﯾﻨﻢ ﺩﻋﺎے ﻣﻦ واسہ ﺩﻭستاے مهربانم
ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ؛
ﯾﮏ ﺫﻫﻦ ﺁﺭﺍﻡ ...
ﯾﮏ ﺗﻦ ﺳﺎﻟﻢ ....
ﯾﮏ ﺧﻮﺍﺏ ﺷﯿﺮﯾﻦ ....
ﯾﮏ ﺧﯿﺎﻝ ﺭﺍﺣﺖ ....
ﺭﻭﺯهاے ﻗﺸﻨﮓ ....
ﯾﮏ ﺧﺒﺮ ﺧﻮﺵ ....
ﯾﮏ ﺧﻮشے ﺍﺯ ﺗﻪ ﺩﻝ ....
ﻧﺼﯿﺐ ﺩﻭﺳﺘﺎﻧﻢ ﮐﻦ ...الہے ﺁﻣﯿﻦ

ان شاءالله عرفه سال بعد در صحرای عرفات
(میعادگاه عاشقان باشیم)
 آمین آمین آمین


به علت حضور کمرنگم به بزرگواری خودتون معافم کنید




             خدایا ،
 
                 خروج از ماه مبارک رمضان را برای ما

              مقارن با خروج از تمامی گناهان قرار بده .

               گلعیدتون مبارکگل

             گلایام به کامگل

ั๑• لیالی قدر .• ั๑

کم کم به لیالی قدر نزدیک میشویم و بیش از یک میلیارد و نیم مسلمان در جهان خویشتن را برای این شبها آماده میکنند تا با خشوع و خضوع هرچه تمامتر پیشانی بندگی بر زمین بگذارند و بدون استعانت و یاری خواستن از مردگان و اهل قبور تنها و تنها الله را بخوانند و تنها از او یاری بجویند همانگونه که ذات اقدسش چنین به ما امر میکنند:" إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ ﴿5﴾ تنها تو را ميپرستيم و تنها از تو ياري ميطلبيم ." یعنی الله عز و جل به صراحت به ما امر میکند که غیر از الله کس دیگری را نخوانیم و از کسی یاری نجوییم

یک میلیارد و نیم مسلمان جهان بر طبق حدیث صحیح رسول الله صل الله علیه و سلم به انتظار دهه آخر رمضان نشسته اند تا ان شاءالله مورد رحمت و غفران الله سبحانه و تعالی قراربگیرند آنجاکه می فرمایند:

عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِي اللَّه عَنْهمَا: أَنَّ النَّبِيَّ صل الله علیه و سلم قَالَ: «الْتَمِسُوهَا فِي الْعَشْرِ الأَوَاخِرِ مِنْ رَمَضَانَ لَيْلَةَ الْقَدْرِ فِي تَاسِعَةٍ تَبْقَى فِي سَابِعَةٍ تَبْقَى فِي خَامِسَةٍ تَبْقَى». (بخارى: 2021)

ترجمه: عبد الله بن عباس رضي الله عنهما روايت ميكند كه: رسول الله صل الله علیه و سلم فرمود: «شب قدر را در دهة آخر رمضان، يعني در نه يا هفت يا پنج روز باقيماندة آن، جستجو كنيد».


مطالب گذشته رمضانی

ஐ شمارش معکوس ஐღ

ั๑•. اوقات رمضان .• ั๑

ܓ۩ هدیه لاتحزن به مناسبت ماه رمضان ܓ۩

❀❀رمضان مــــــــاه سخاوت و بخشش❀❀

فرصت باقي مانده را از دست ندهيم

↘✿↙ فرصت اخر ↘✿↙

− இ҈ بازگشت به سوی الله − இ҈


ترجمه:لاتحزن


لطفا این سریال رمضانی را دنبال کنید


آیا می دانید؟!!!!

بهترین سریال رمضانی که شایسته دنبال کردن آن در ماه رمضان هستیم کدام است؟درهمه قسمت ها پیروزی روحی کسب می کنید این سـریال ازقـهرمان های موردعلاقه تو،وکارگردان مورد علاقه توست..

آری این سریال بازگـشت به سوی الله است.

ازخداوندخواستاریم که برای همه مان مفیدواقع شود ما سر تا پا گناهیـم ،سرتا پا دارای عیب و نقص هستیم ،و الله ستار (پوشاننده) است، و الله غفار(بخشنده ) است،و الله مهربانترین مهربان هاست، شیطان از این سریال متنفر است ،والله رحمن دوستدار این سریال است،انسان رامی ترســاند وکسی قدر آن را می داند که به افزایش ایمانش حریص باشدبرای شروع ابتدا شهوات و گناهان کبیـــــره را ترک کند، و در پایان خدواند با قرار دادن توبه و بخشش برای بندگانش منت گذاشته است، در طول سریال همچنین الله تعالی به ادامه دهندگان این سریال قرار دادن راحتی روح و تن و روشـــنی صورت، ،وگشودن قلب،وسعت در روزی ، و محبت درقلب های بندگان و قبولـی روزه و قیام ها ،و توفیق عمل صالح بیشتر در رمضان و بعد رمضان قرار می دهد و از مــهم ترین آنها  الله تبارک و تعالی به ماتوفیق استفاده از شب قدر را میدهد این بهترین چیز است.پس لطـــف خـــــدا برماچگونه است که پروردگار باعزت به ما توفیق مشاهده لیلة القدر را میدهد ما توقع داریم که جزئی از اجزای سریال باشیم ....

برادرانم ..... خواهرانم

چی کسی از شما دوست دارد در طول رمضان با ما این سریال را دنبال کند!!!

چه کسی الان آماده است؟!...

زیرا نیت باعث طلوع پروردگار بربنده اش میشود،جایگاه نیت وعهد بستن درقلب است شوق خود را برای دنبال کردن و ادامه ی این سریال اینجا ننویسید،شــــوق خودتان را بین خــود و بین الله رحمن بنویسید زیرا الله تعالی وقــتی شوق شـمارا قبل ازداخل شدن به اطاعت از او ببنید،شیرینی این اطاعت کردن و خضوع در آن را عطا می کند و شیطان عصبانی می شود ،از الله تبارک و تعالی خواستارم که به ما توفیــق عمل خیردراین ماه پر فضیلت را بدهد.آمین


التماس دعا در لحظات قشنگ خلوتتان


پوزش..َشروعی دوباره ...

 

با عرض پوزش از تمام مراجعین و همراهان گرامی لاتحزن

به علت تاخیر در به روز رسانی و بازگشایی وب به اطلاع می رسانم بخش زیادی از مراحل به روز رسانی و طراحی قالب جدید به همراه تغییرات چیدمان مطالب در تمامی صفحات وب با موفقیت به انجام رسیده و در آینده ای نزدیک به طور کامل آماده می گردد بنا به درخواست و پیگیری دوستان مطالب گذشته وب را در اختیار همراهان محترم قرار می دهم ...


 

با تشکر التماس دعا


وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِينَ

به نام الله یگانه معمای گیتی

با سلام مدتی پیش خواهر عزیزمان مدیریت وب اخلاق الهی موردی را عنوان کردند برای مطرح کردن این موضوع مهم تشکر از ایشان را وظیفه خود دانسته و ترجیح دادم برای تکمیل کردن بحث ایــــشان باتوجه به (محدود بودن تعداد کلمات در یک کامنت) پستی جداگانه اختصاص بدهم.

سوال ایشان :

چرا خداوند وجود مبارک حضرت رسالت پناه را رحمت عالميان نامید و هرگز رحمت مسلمین نخواند.


 وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِينَ

 و تو را جز رحمتى براى جهانيان نفرستاديم (سوره 21 الانبیا آیه 107)

ادامه نوشته

معرفی وب

مسلم اسکین با آماده سازی بهترین ها و ارائه متنوع ترین طــیف ازقالب ها

وگردآوری مجموعه ای کم نظیر درخدمت عزیزان خوش ذوق وب نویس است

آموزش و طراحی انواع قالب ها و ابزار وب ،طراحی بنر و فلش و ..



ویرایش قالب

ویرایش تمامی قالب های وردپرس، بلاگفا، زربلاگ، بلاگ اسکای، میهن بلاگ و حتی قالب های سیستم های دیگر و اعمال تغییرات دلخواه شما از دیگر خدمات مسلم اسکین برای شماست. اعمال ویرایش چه از لحاظ کد نویسی و چه از لحاظ گرافیکی بر اساس خواسته ی شما.

فارسی سازی قالب

فارسی سازی و ترجمه تمامی قالب های وردپرس، بلاگفا، زربلاگ، بلاگ اسکای، میهن بلاگ و حتی قالب های سیستم های دیگر به صورت کامل، نه فقط ترجمه متن ها. بدون تغییر در طرح و شکل قالب اصلی.

تبدیل قالب ها به یکدیگر

تبدیل قالب های یک سیستم به سیستم دیگر از دیگر خدمات ماست. برای مثال شما یک وبلاگ بلاگفا دارید ولی مایل به استفاده برای رزبلاگ هستید. مسلم اسکین این کار را برای شما انجام خواهد داد.



حضرت حسین‌ بن‌ علی رضی الله عنهما

امام حسین رضی الله عنه در قیام عاشورا درس آزادگی به مسلمانان آموخت

حضرت‌ حسین‌رضی الله عنه با پیروی‌ از شهدای‌ پیشین‌ اسلام‌، جان‌ خود را بر كف‌ نهاد. همانا او و برادرش‌ سرور جوانان‌ اهل‌ بهشت‌ هستند. آنها زمانی‌ پرورش‌ یافتند كه‌ اسلام‌ دارای‌ عزّت‌ و سیادت‌ بود. لذا آن‌ زحمات‌ و رنج‌هایی‌ كه‌ خانواده‌ی‌ آنها در راه‌ هجرت‌ و جهاد و تحمّل‌ آزار و اذیت‌ كفار متحمّل‌ شدند به‌ آنها نرسید، بنابراین ‌خداوند به‌ وسیله‌‌ شهادت‌، كرامت‌ آنها را تكمیل‌ گردانید و به‌ درجات‌ آنها افزود. از دست دادن ایشان مصیبت بسیار بزرگی برای تاریخ اسلام‌ است‌ و خداوند دستور فرموده‌ است‌ كه‌ به‌ هنگام‌ مصیبت‌ صبر پیشه‌ كنید و «إنالله ‌وإنا إلیه‌ راجعون‌» بخوانید؛ آنجا كه‌ می‌فرماید: «وَبَشِّرِ الصَّابِرِین‌َ الَّذِین‌َ إذَا اَصَابَتْهُم‌ مُصِیبَة‌ٌ قَالُوْا إنَّاللهِ وإِنّا إلَیه‌ِ رَاجِعُون‌َ* اُوْلَئِك‌َ عَلَیهِم‌ْ صَلَوَات‌ٌ مِن‌ رَبِّهِم‌ْ وَرَحْمَة‌ ٌوَ اُولَئِك‌َ هُم‌ُ الْمُهْتَدُون‌َ» (و بشارت‌ بده‌ به‌ صابران‌ و استقامت‌ كنندگان‌، كسانی‌ كه‌ هرگاه‌ مصیبتی‌ به‌ آنها رسد می‌گویند: ما از آن‌ خدا هستیم‌ و به‌ سوی‌ او بازمی‌گردیم‌)

 از شما مسلمانان مي خواهم كه همه مناسبتهاي ديني را درحد توان خود انجام دهيد ويادتان نرود كه نتيجه قطره قطره ي باران دريا مي شود ماهم با چنين اعمالهايي به ظاهر كوچك وساده قلعه اي خواهيم ساخت دردنيا دربرابر وسوسه هاي شيطاني وهمچنين سپري دربرابر شعله هاي آتش سوزان جهنم.

فضلیت روزه  در این ایام را فراموش نکنیم

ܓܨ✿ سلاما یا عمر الفاروق ܓܨ✿

جمعه :یکم محرم الحرام

روز شهادت ابر مرد تاریخ ، خلیفه عادل ،

شجاع بی همتا، سیدنا عمرفاروق رضی الله عنه

را به تمامی مسلمین جهان تسلیت عرض میکنم



دانلود کلیپ نشید بسیار زیبای "سلاماً يا عمر الفاروق" با زیرنویس فارسی

جهت دانلود کلیپ اینجا کلیک کنید

✿●•٠·˙صبر نیکو پیشه کن˙·٠•●✿



آراستگی به صبراز خصلت های فرزانگانی است که بدی ها را با بردباری و نیروی اراده و مصونیت شکست ناپذیر می پذیرند اگر من و تو شکیبا نباشیم چه باید کرد؟

آیا برایمان چاره ای جز صبر دارید؟ توشه ای غیر از آن می شناسید؟

یکی از بزرگان بسان میدانی بود که مصیبت ها در آن می دویدند وجایگاهی بودکه بلاها درآن مسابقه میدادند هرگاه از یک گرفتاری در می آمد گرفتاری دیگر به سراغش می آمد اما سپر صبر به دست و زره ی اعتماد به الله را به تن داشت.

بزگواران این گونه رفتار می کردند با گرفتاری های سخت روزگار می جنگیدند و بلاها را به زمین می زدند.

صبر کن آن هم به خاطر الله ، صبری که همراه با اطمینان از گشایش است ، از پایان نیک آن با خبری ، خواهان پاداشی و به آمرزش بدی ها رغبت داری ،صبر کن حتی اگر مصیبت ها بسیار پیاپی بیایند و راه ها در مقابلت تاریک گردند. چون پیروزی همراه صبر گشایش همراه بلا ، با دشواری آسانی است.

زندگی نامه بزرگانی را خوانده ام که از این دنیا گذشته اند . از صبر بزرگ و قدرت تحملشان  شگفت زده شدم .بلاها بسان قطره های اب سرد، بر سرشان فرود می آمد و آنان همانند کوه ،استوار و همانند حق ،پایدار ماندند و مدت کوتاهی نمی گذشت که چهره هایشان به خاطر طلوع فجر فرج، شادی گشایش و آمدن پیروزی می درخشید.برخی از آنان تنها به صبر بسنده نکردند ،بلکه با رویداد های ناگوار جنگیدند و فریاد مبارزه را در چهره ی مصیبت ها سر دادند..قطعا به شکیبایان پاداششان بدون حساب داده می شود. گفته اند در اثنای آسایش از ضررها بترس ،از جای ممنوع امید نفع داشته باش .با طلب مرگ بر زندگی حریص باش بسا بقایی که در طلب فنا بوده است ،و بسا فنائی که در ترجیح دادن بقا بوده است غالبا امنیت پس ازترس حاصل می شود.

حکیمی گوید : عواقب کارها در پنهان بودن با یکدیگر شباهت دارند ، بسا امور خوشایند که در ناخوشایندها نهفته است و امور ناخوشایند که درخوشایند ها هست.چه نعمت یافتگانی که نعمت باعث بیماری آنان میشود و چه بیمارانی که بیماری در واقع شفای آنان است .

وداعه سهمی در سخنانی گوید: بر بدی چون رسوایت کرد ، صبر کن ؛و شاید که موجبات شادمانی ات را آشکار کند ، شیر خالص و ناب در زیر لایه ی چربی قرار دارد.

شاید الله انسان را به مصیبتی گرفتار سازد که باعث نجات او از هلاکت گردد که در این صورت بهترین نعمت محسوب می شود.

کسی که محنت را تحمل کند در مصیبت راضی به رضای الله باشد و بر سختی صبر پیشه ورزد نفع آن برایشان نمایان می شود و به مصلحت پنهان آن پی می برد.

با پایان این مطلب بیائید همه برای هم دعا کنیم برای تمامی مشکلات و مصیبت های که در زندگیمان با آن دست و پنجه نرم می کنیم کسانی سخت تر کسانی سهل تر اما مصیبت، مصیبت است همینجا به احترام همدیگر دست به دعا برداریم و از ته دل دعاگوی هم باشیم ان شاءالله در برابر تمامی مشکلات الله صبری جزیل عطایمان کند و پایان تمامی مصیبت ها هر چه زودتر فرا رسد آمین.جزاک الله خیرا

✿°°•.عید قربان .•°°✿



الله هدایت مان کند و همه آرزوهایمان را برآورده کند
 از نهرهای جنت الفردوس سیرابمان گرداند

 عید
الاضحی بر همراهان لاتحزن مبارک باشد

•●ܟ✿ عرفه •●ܟ✿

روز عرفه، روز دعا و نیایش و روز التماس عفو و بخشش است و بهترین ذکر در آن گفتن: «لا إله إلاّ الله» است، و پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم نیز روز عرفه را بهترین روز می‌دانستند و در آن روز بهترین و پرمحتواترین ذکر را انجام می‌دادند، زیرا سردار روزها روز عرفه، و سردار همه اذکار «لا إله إلاّ الله» است، از این رو بسیار شایسته و بجاست که بهترین ذکر را در بهترین و مناسبترین روز انجام دهیم، تا اینکه از روش پیامبر گرامیمان صلی الله علیه وسلم پیروی کرده باشیم، زیرا شکی نیست جمله «لا إله إلاّ الله» که پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم آن را در روز عرفه بسیار تکرار می‌کرد، به طور قطع بزرگترین و ارزشمندترین و مناسب‌ترین جمله است، چون آن در واقع ریسمان محکم، کلمه تقوی، کلید بهشت، اصل و اساس دین می‌باشدبنابراین هر فرد مسلمانی که در این روز خجسته و مبارک خواهان سود بیشتر و طالب فیض و برکت زیادتر می‌باشد، لازم است در پیشگاه پروردگار خویش، با حالت تواضع و فروتنی و عجز و پشیمانی هرچه بیشتر خواستار رحمت و مغفرت ذات کبریایی‌اش شود، و پیوسته بیم خشم و عذاب او را در دل داشته باشد، و از هر گناه و اشتباهی و هرگونه خطا و لغزشی که مرتکب شده است صادقانه و از ته دل توبه کند و خواهان عفو و بخشش شود، لازم است در این زمان بسیار کوتاه توقفگاه و در این لحظات طلائی و سرنوشت‌ساز آن که ممکن است هر آن زندگی هر مسلمانی دگرگون و عوض شود، با رفتن به این سو و آن سو، و یا در اثر غفلت و سهل‌انگاری وقت خود را ضایع نکند، و هوشیار باشد با پرت و پلاگفتن و حرفهای بیهوده یا حداقل غیرضروری، این فرصت بزرگ و استثنائی را از دست ندهد، بلکه با کمال تضرّع و فروتنی و با صداقت و خلوص نیّت به مولا و پروردگار خویش روی آورد و هر چه در توان دارد خود را به ذکر و دعا و توبه و استغفار مشغول سازد، چنانکه از پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم نقل شده که فرموده است: «خیر الدّعاء دعاء یوم عرفه، و خیر ما قلته أنا و النّبیّون من قبلی: لا إله إلاّ اله وحده لا شریک له، له الملک و له الحمد و هو علی کلّ شیء قدیر»[۷]: بهترین دعا، دعای روز عرفه است و بهترین گفتاری که من و پیامبران قبل از من گفته‌ایم این گفتار است: «هیچ معبود برحقی جز الله نیست، او تنها و بدون شریک می‌باشد، ملک و فرمانروائی و حمد و ستایش فقط سزاوار اوست، و او بر هر چیزی تواناست

ابوقتاده (رض)روایت شده است که از رسول اکرم(ص) در مورد روزه عرفه سوال شد

ایشان فرمودند:

موجب بخشیده شدن گناهان سال گذشته و سال حاضر می شود.

فردا روز عرفه میعادگاه عاشقان است
آیا ما هم عاشقیم؟

ذی الحجة


















به احترام سوگندی که الله سبحانه و تعالی برای این ده شب یاد کردند

امیدوارم  قدر لحظاتش را بدانیم و در خلوتگه یار دعاگوی همه باشیم

التماس دعا

 

بوی ماه مهر ..

باز آمد بوی ماه مدرسه ___  بوی بازی های راه مدرسه

بوی مهر ماه مهربان _______ بوی خورشید پگاه مدرسه

                               

دیروز که داشتم دستی به سر رو روی باغچه خونمون می کشیدم بوی پائیز رو از برگ های زرد رنگ درخت شاه توت حس می کردم چند روزیست که میزبان باد های پائیزی هستیم. بوی پائیز همیشه برایمان تداعی کننده بوی کیف و کتاب و دفتر و قلم نو بود که تا مدتها بوی نویی شان در اتاقمان می پیچید.
هنوز هم با پائیز به وجد می آئیم و هوس نویی می کنیم. دلم می خواهد باز روپوش مدرسه به تن کنم و در میان شادی و غوغای بچه ها خودم را گم کنم. پا به دنیایی بچگانه بگذارم و از آن لذت برم. بخندم، بدوم، و بازی کنم، فارغ از تمام دنیای بزرگانه ای که برای خود ساخته ام. این دنیا دیگر محصور باید ها و نباید های ساختگی نیست. بی انتهاست. بی غل وغش، آرام و راحت و بی دغدغه. راحت می خندی، راحت می گریی و راحت تر همه را فراموش می کنی.  یاد اون روزا به خیر که بی بهونه آشتی میکردیم...

اون روز ها وقتی دانش آموز بودیم ؛

یکی از ترسناک ترین جملات دنیا ،این بود که :

"یه برگه از کیفتون در بیارید بیرون"

امتحان همیشه دلهره ی خاص خودش رو داشت حتی اگه درس رو به خوبی هم خونده بودیم.و شیرینی های خاص خودش که مطمئنا همه لمسش کردید و الان فکر کردن به آن روزها خواه ناخواه لبخند بر لبانمان جاری می کند...

سال تحصیلی جدید به همه
 محصلان،
 مــــعلمان ،
 دانشـجویان ،
 و جویندگان علم مبارک

برای کودکان آذربایجان هم دعا کنیم چرا که شاید هیچ سرپناهی برای آموختن دانش نداشته باشند..

روحی فداک یا رسول الله




اللهم صلِ على محمد وعلى آل محمد كما صليت على آل إبراهيم إنك حميد مجيد،
 اللهم بارك على محمد وعلى آل محمد كما باركت على آل إبراهيم إنك حميد مجيد

از طرف تمامی مردم بلوچستان توهین به سنبل پاک و مقدس مسلمانان

حضرت محمد مصطفی را محکوم می نماییم.





بهترین جواب به این بی حرمتی انتشار احادیثِ محبوبم رسول الله هست

با جمع آوری احادیث توسط لاتحزن به مردم سراسر جهان اعلام میکنیم
 

جانمان برای دین اسلام و رسول الله و صحابه اش کف دستانمان است


دریافت کد صندوق حدیث


ان شاءالله شفاعتش به اذن الله  روز محشر نصیبمان شود

امیدوارم در باقیات صالحاتمان ثبت شود

لطفا منتشر کنید

سکوت

این روزها دل موافقم نیست و مشغله ها همدمم شده ، خیلی از نظرات ارسالی بی جواب مونده و به خیلی از وبلاگهایی که دعوتم کردند نتونستم سر بزنم که از همه عذرخواهی میکنم امیدوارم ببخشید و ببخشند.

ان شاءالله برمیگردم

ای انسان بمان برای ساختن و نساز برای ماندن

 التماس دعا 

¦ ¦•.¸¸.•√كل عام وأنتي بخير يا حبيبتي √•.¸¸.•¦ ¦


الله و اکبر ...الله و اکبر...الله و اکبر...
لااله الا الله ...الله و اکبر...الله و اکبر ولله الحمد

 
عید فطر مژده پاداش آمرزش و عفو گناهان را سر می دهد

خداوندا ..!در این واپسین روزهای مبارک دل عزیزانمان را چنان در جویبار رحمتت شستشو بده که هر کجا تردیدی هست ایمان ، هر کجا زخمی هست مرهم،و هرکجا نومیدی هست امید ،و هرکجا نفرتی هست عشق جای آن را فراگیرد .خدایا به ما توفیق ده تا از کسانی باشیم که حاصل دسترنج یکماه  خود را در رمضان، از این به بعد هم حفظ کنیم. اميدواريم همگی ما توشه ای از اين ماه پربرکت فراهم کرده باشيم.آمین

 

~ .| از صمیم قلب عید سعید فطر را|. ~

~ .| به همگی مسلمانان به خصوص همراهان لاتحزن تبریک میگم |. ~

ان شاءالله صد هنچین مبارکین

ماه شما پهکان نصیب ببوته حکان وتا پهل بکنیت

↘✿↙ فرصت اخر  ↘✿↙

هیچ می دانید آخرین زنگ دنیا کی میخورد ؟؟ خدا می داند ولی ...

آن روز که آخرین زنگ دنیا می خورد دیگر نه می شود تقلب کرد و نه می شود سر شخصی کلاه گذاشت آن روز تازه می فهمیم دنیا با همه بزرگی اش از یک جلسه امتحان مدرسه هم کوچکتر بود !
و آن روز تازه می فهمیم که زندگی عجب سوال سختـــی بود،سوالی که بیش از یک بار نمیتوان به آن پاسخ داد

خدا کند آن روز که اخرین زنگ دنیا می خورد روی تخته سیاه قیامت اسم ما در لیست خوب ها بنویسند،
خدا کند حواسمان بوده باشد و زنگ های تفریح آنقدر در حیاط نمانده باشیم که حیات را از یاد برده باشیم،
خدا کند که دفتر زندگیمان را زیبا جلد کرده باشیم،و سعی ما بر این بوده باشد که نیکی ها و خوبی ها را در آن نقاشی کنیم،و بدانیم که دفتر دنیا، چرک نویسی بیش نیست چرا که ترسیم عشق حقیقی در دفتری دیگر است...


شب قدر است و من قدری ندارم

چه سازم توشه ی قبری ندارم

الهی !

شب قدر است تورا نشناختم من

که خود را در گناه انداختم من

الهی ! طاقت دوزخ ندارم،

امنیتـــــی از برزخ ندارم

یارب عفوک ،،،

خاصیت اشک است ؛اینکه هم چشم را پاک میکند و بعد از آن ، هم دل را ...

در این کویر خشک ، بارانم آرزوست ...


کلام آخر لاتحزن ..

کوله بارت بر بند. شاید این چند سحر فرصت آخر باشد که به مقصد برسیم .بشناسیم خدا را،

بفهمیم که یک عمر چه غافل بودیم می شود آسان رفت می شود کاری کرد که رضا باشد او ،

ای سبک بال دراین راه شگرف در دعــای سحرت در مناجات خدائـــی شدنت هـــرگز از یاد نبر

من ِ جا مانده بسی محتاجم... التماس دعا ...مــــ ام ــعـــز


فرصت باقي مانده را از دست ندهيم

رمضان كه ماه رحمت، مغفرت و رهايى از آتش جهنم، ماه خودسازى، اندوختن معنويت، فرصت پيكار و مبارزه عليه خواهشات نامشروع نفس و ماه تربيت است؛ اكنون در دهه پسين آن يعنى دهه نجات از آتش دوزخ جاری است.
آنچه مهم است، نبايد اين فرصت طلايى و دست نيافتنى بدون استفاده بگذرد و بايستى با تلاش ها و مجاهدتها، با جهادنفسى و پيكاراجتماعى از رهگذر دستگيرى فقرا و تقويت بنيادهاى خير و با پرداختن بيشتر به عبادت هاى فرضى و نفلى، تلاوت قرآن كريم، ذكر ودعا، خويشتن را سزاوار شناورى بحرغفران و شايسته دستيابى برگ برنده جنت و رهايى از از جهنم بسازيم.
به اساس گفته سردار دوعالم حضرت محمد ، اين ماه، ماه صبراست؛ صبر در برابر طاعات، معاصى و مشكلات زندگى، ماه برادرى، هميارى و همدلى است.

پس رمضان چه موقع اساسى و برترى است كه به تجديد ايمان خود بپردازيم وبا پروردگارخود عهد محكم نماييم كه از اين بعد، با پشت پازدن به تمام هوس هاى نفس مبارزه كنيم و براى تحكيم برادرى و تنيدن رشته همدلى و هميارى و دوستى با همدين و همفكرخود به تمام معيارهاى دروغينى كه اختلافات را برانگيخته است چون تعصبات زبانى، قومى، سمتى، گروهى، منافع سياسى، مواقف اجتماعى و … جواب رد بدهيم و برغم اين، با معيارقراردادن يگانه پيام سعادتبار و نجات بخش يعنى قرآن كريم و ارشادات نبوى، برتمام منازعات و اختلافات خود نقطه پايان گذاريم.
حقا، با چنين عهد و با اينگونه رويكرد، مى توان خود را مستحق دستياب رحمت ومغفرت كرد و گلدسته رفتن به جنت و نجات از جهنم سوزان را به دست آورد.
دوستان! شتابيد، اين ماه رفتنى است،
 چه خبر كه تا رمضان بعدى حيات باقى خواهد ماند؟
وباب توبه، كسب رحمت و مغفرت فراروى ما گشوده خواهد ماند؟
چه بزرگ تاوانى است كه كارامروز را به فردا بگذاريم!
نكته مهم اين است كه ما  در دهه اخير رمضان قرار داریم كه در آن شبى به نام قدر است كه عبادت درآن به اندازه هزارماه پاداش دارد و آن شب از هزارماه بهتراست، پس با شب زنده دارى و اعتكاف در دهه اخير و جستن آن در شب هاى طاق به دريافت آن تلاش كن.

امشب لیلةُ القدرِ خداست / ذکر یا رب یا رب و وِرد و دعاست
گاهِ استغفار و دلْ لرزیدن است / گاه توبه، گاهِ آمرزیدن است
گاهِ عجز و التماس و هم نیاز / رو به درگاه حکیم چاره ساز . . .



شب های دراز بی عبادت چه کنم ؟
طبعم به گناه کرده عادت چه کنم ؟

گویند کریم است و گنه می بخشد !

گیرم که ببخشد ز خجالت چه کنم ؟


نصف بیشتر ماه مبارک رمضان به سر رسید

خدایا ما را از کسانـــی قرار بده که  مـــــــــــورد

 مغفرت تو قرار گرفته شده اند و از آتش جهنم رهانیدی

 خدایا ما را به شب قدر برسان و مارا از محرومین شب قدر قرار نده

❀❀رمضان مــــــــاه سخاوت و بخشش❀❀

رمضان شهر الجود  و الکرم

رمضان مــــــــاه سخاوت و بخشش

 پیامبر سخاوتمندترین مردم از لحاظ خیر بود و در ماه رمضان وقتی که جبرئیل او را ملاقات می‌کرد بیشتر سخاوتمند می‌شد، و جبرئیل هر شب در ماه رمضان تا پایان ماه با او ملاقات می‌کرد.
پیامبر
قرآن را بر او می‌خواند و وقتی که جبرئیل با اوملاقات می‌کرد، او برای بخشش خیر، از تندباد سریع‌تر می‌شد سخاوت (میزان بخشش و کثرت آن)
 الله سخاوتمندی را توصیف می کند و در اثر مشهور از فضیل بن عیاض که می فرماید:
(الله تبارک و تعالی می فرماید: هر شب من سخی هستم و سخاوتمندی از من است و من بخشنده هستم و بخشندگی از من است.

پس ای برادر بخشنده و سخاوتمند باش در این ماه مثل پیامبر
از بخشش علم و مال و بخشش نفس برای الله در نشر دینش و هدایت بندگانش و رساندن نفع به آنها به هر طریق از اطعام گرسنگان و راهنمایی و پند جاهلان و برطرف کردن حاجت هایشان...ادامه مطلب


ادامه نوشته

ܓ۩ هدیه لاتحزن به مناسبت ماه رمضان ܓ۩

هدیه لاتحزن به یاران همیشه همراهش به مناسبت ماه پر فیض رمضان

 

کد زیبا سازی وبلاگ به مناسبت رمضان

برای مشاهده نمونه این کد اینجا کلیک کنید

مشاهده

برای استفاده از کد ابتدا آن را دانلود

کد مورد نظر راقسمت ویرایش قالب قبل از تگ قرار بدهید.

برای وبلاگ هایی که زمینه رنگی دارند

دانلود

برای وبلاگ هایی که زمینه سیاه دارند

دانلود



چه زیبا خالقی دارم، چه بخشنده خدای عاشقی دارم

که میخواند مرا ،با آنکه می داند گنه کارم

تقبل الله منا ومنكم صالح الأعمال

التماس دعا

ั๑•. اوقات رمضان .• ั๑




دو ساعت از بهترين اوقات رمضان


با سلام  و آرزوی قبولی طاعات و عبادات رمضانی، همه مسلمین به خصوص  یاران لاتحزن ، امیدوارم از برکات انعام الهی برخوردار و پیوسته شاد و سربلند باشید در بهترین ساعات رمضانی  ما را از دعای خیرتان بی نصیب نگذارید .

ساعت اول : وقت افطار

این لحظه گرانبها از دست فرد مومن  با مشغول بودن به تهیه و آماده کردن افطار فوت می شود که برای کسی که حریص به کسب اجر در این لحظات گرانبها و دقیقه های با ارزش باشد اینچنین فوت نمی شود...

این لحظه بهترین وقت برای دعاست

و الله تعالی می فرمایند:- پس این لحظه ای از لحظات اجابت است

همانطور که در حدیث آمده است سه چیزی که مستجاب می شود:
دعای روزه دار،
دعای مظلوم ،
دعای مسافر،
                  (روایت ترمذی)


بزرگان آخر روز را بیشتر از اول روز تعظیم و تکریم می کردند چون پایان روز است. و موفق کسی است که الله توفیق بهره گیری این ساعت در دعا بدهد.

ساعت دوم :وقت سحر


سحر وقتی است قبل از فجر،و الله تبارک و تعالی می فرماید: (آمرزش خواهان در سحرگاهان)
پس ای برادر روزه دار در این وقت گرانبها به دعای زیاد و استغفار تا اذان فجر حریص باش،
مخصوصاً در ماه رمضان پس این دقایق روحانی در حالی که از الله آنچه باعث قدرتمندی تو می شود، بگذران.
الله تبارک و تعالی دعوت می کند به غنیمت شمردن این لحظات گرانبها با تسبیح و زمزمه
( وسبح بحمد ربك قبل طلوع الشمس وقبل غروبه )
و بيش از برآمدن آفتاب وپيش ازغروب به ستايش پروردگارت تسبيح گوى

حسن بصری رحمه الله: دنیا سه روز است که دیروز که از دست رفته است، و فردا که قابل درک نیست و امروز که برای توست پس عمل کن.


لاتحزن


تقبل الله منا ومنكم صالح الأعمال ورزقنا الإخلاص...
 وكل عام وأنتم بخير

خواهر ایمانی شما : مــ ام ــــعز

ღஐ شمارش معکوس ஐღ



رجـب، ماه کشت و کار

و شعــــبان، ماه آبیــــــــــاری

و رمضــــان، ماه برداشت محصول


بوی شمارش معکوس ماه ضیافت الله  به مشام می رسد شما هم حسش می کنید؟

رجب رفت ،شعبان هم با تمام خوبی و برکات روبه پایان است ..

خوش به سعادت کسانی که از فیوضات این دو ماه بهره بردند و در نهر زلال تقوا قلب  خود را شستشو دادند و با دست پر، و آغوشی گشاده به استقبال رمضان می روند و اینک ...

اینک ،بو کن ماه رحمت و مغفرت را، ماه نزول قران را ،ماه خدای رحمان را ، ماه دعا و نیایش ...رمضان کریم

شعبان دهه اخر را سپری می کند و این یعنی شمارش معکوس رمضان ، صیام ..

حلول ضیافت الهی براستی که خبر از گشایش درهای بهشت به سوی آدمیان دارد

خوش به سعادت کسانی که خوشحالند و در پوست نمی گنجند برای تقویت ایمان ، برای تمرین تقوا

خوش به سعادت کسانی که هوای جلسات قرآنی در سر دارند

خوش به سعادت کسانی که منتظر فرا رسیدن ضیافت افطاری هستند

خوش به سعادت کسانی که از طعم روح افزای کلام الهی بهره می برند اما ...

اما بدا به حال کسانی که با اکراه روزه می گیرند ، ناراحتند از گرسنگی از تشنگی..

بدا به حال کسانی که بوی بد دهان روزه دار را عیب جوئی  می کنند

چرا که بوی بد دهان روزه دار در نزد پروردگار خوشبو تر از بوی مسک است

ای کاش رمضان 1433 متفاوت ترین رمضان عمر تک تک یاران لاتحزن و جمیع مسلمین باشد

اگر روزه گرفتن برای کسانی سخت است چند صباحی فرصت تفکر بر فوائد و آثار روزه دارند

بیندیشند و نفس خود را قانع کنند تا با میل و رغبت کار خیرشان را به سرانجام برسانند

در ماه تزکیه و خود سازی ،ماه پرواز با دو بال قنوت از زمین تا ملکوت و شکوفائی غنچه های معنویت

در سکوت سبز روزه داران امیدوارم با سربلندی به خدای سبحان ایستادگی در برابر ابلیس به غل کشیده

را به اثبات برسانیم مبارکتان باد این گشایش درهای بهشت..

همراهان لاتحزن ....

از ماهی که با این همه فضیلت و امتیازات ویژه است چگونه استقبال می کنید ؟؟

تاکیدات رمضان را آویزه گوشمان قرار دهیم چرا که سعادت دنیا و آخرت در آنهاست

خوش به سعات کسانی که طلیعه  ی پر ارزش تقرب را در یابند

همراه همیشگی لاتحزن سبزترین فصل نیایش در راه است و دست ها چقدر مناسب رویشند..

درهای رحمت سحر ها گشوده خواهد شد و چشم ها چقدر برازنده اشک ریزی اند ...

از هم اکنون سجاده هایمان عطر رمضان را حس می کنند ...


تقبل الله منا ومنكم صالح الأعمال ورزقنا الإخلاص...
 وكل عام وأنتم بخير

خواهر ایمانی شما : مــ ام ــــعز

•--✿--• فضیلت ماه شعبان •--✿--•

خوشبختی آخرت در گرو خوشبختی دنیاست . شایسته است خردمند بداند که این زندگی به آن زندگی پیوسته است . و هر دو یکی اند : پیدا و نهان،دنیا و آخرت ،امروز و فردا .برخی پنداشته اند که زندگانیشان فقط در همین جاست و با این پندار جمع کردند و اندوختند پایندگی خواستند و به زندگانی ناپاینده دل بستند پس مردند و همه امید ارزوهایشان به دلشان ماند . بیائید از فضیلت های ماه رسول خدا ماه شعبان بی نصیب نمانیم


(ترجمه : لاتحزن)

فضائل ماه شعبان

عطية من عطايا الكريم المنان

هدیه ای از هدایای بخشنده منان


در ادامه مطلب با
دلیل نامگذاری شعبان ...
معجزاتی برای روزه شعبان...



----اللهم انك عفو تحب العفو فاعف عنا----

ادامه نوشته

سفر و شگفتی های آفرینش


مسافرت و گشت و گذار در مناطق و دیدن شهرها یکی دیگر از عوامل شادی و سرور است الله سبحانه و تعالی می فرماید :

قُلِ انْظُرُوا مَاذَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ (یونس 101)

بگو بنگرید که چه چیزی در آسمان ها و زمین است .

قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانظُرُوا (عنکبوت 20)

بگو در زمین سیر کنید و سپس بنگرید

أفلم یسیروا فی الارض فینطروا 

مگر در زمین به گشت و گذار نمی پردازند تا ببینند .

شاعر می گوید:

در جایی که ستم و قلب را ذوب می کند،نمان ، مگر این که در بند باشی .

به سمت مغرب برو که سودمند است به سوی مشرق برو اگربغض گلویت را گرفته..

کسی که سفرنامه ابن بطوطه را گرچه مبالغه آمیز است ، بخواند ، به شگفتی های آفرینش الله پاک و والا مرتبه و تصرف او در جهان پی می برد و در می یاد که ...

ادامه نوشته