راه‌اندازی سامانه گفت‌و‌گوی متخصصان کشور

باشگاه مهندسین سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با همکاری و به کارگیری توان علمی متخصصان حوزه فناوری اطلاعات، موفق به راه اندازی نخستین سامانه گفت و گوی متخصصان کشور در فضای مجازی شد.
به گزارش ایرنا، به گفته گروه فناوری اطلاعات باشگاه مهندسان، اعضای عضو باشگاه می توانند با ورود به صفحه گفت و گو، فرد مخاطب خود را فراخوان کرده و در حوزه فعالیت های مختلف، به تبادل نظر بپردازند.
همچنین این فرآیند کاملا رایگان بوده و امکان دسترسی مهندسان عضو نظام مهندسی ساختمان به مهندسان و پزشکان عضو نظام مهندسی معدن و نظام پزشکی را میسر کرده است و با این سامانه می توانند دامنه ارتباطات خود را گسترش دهند.

جمهوری فدراتیو برزیل بزرگ‌ترین و پرجمعیّت‌ترین کشور آمریکای جنوبی است. پایتخت آن برازیلیا و زبان رسمی آن پرتغالی است. برزیل که منطقه وسیعی را بین مرکز آمریکای جنوبی و اقیانوس اطلس در بر می‌گیرد، شرقی‌ترین کشور قاره آمریکاست و با کشورهای اروگوئه، آرژانتین، پاراگوئه، بولیوی، پرو، کلمبیا، ونزوئلا، گویان، سورینام و گویان فرانسه هم‌مرز است. در حقیقت، تور برزیل به جز اکوادور و شیلی با تمامی دیگر کشورهای آمریکای جنوبی مرز مشترک دارد. برزیل دارای زمین‌های کشاورزی وسیع و جنگل‌های استوایی است. و با داشتن منابع طبیعی گسترده و نیروی کاری غنی قدرتمندترین اقتصاد آمریکای جنوبی است. برزیل مستعمرهٔ پرتغال بود و این کشور تنها کشور قاره آمریکاست که مردم آن به زبان پرتغالی سخن می‌گویند. برزیل کشوری چندملتی است و جمعیت آن متشکل از نژادهای اروپایی، سرخ‌پوستان آمریکا، آفریقائیان و نیز آسیائیان است. مذهب اصلی این کشور کاتولیک کلیسای رم است.

گوشی بعدی سامسونگ اسکنر چشم دارد

شایع شده که سامسونگ در ساخت گوشی S5 از قابلیت اسکن چشم بهره می‌برد و این محصول را اوایل اسفند به بازار معرفی کند.
بر اساس شنیده‌ها گوشی جدید سامسونگ که قرار است با نام Galaxy S5 به بازار عرضه شود، نه تنها نخستین گوشی هوشمندی است که امکان اسکن چشم را دارد، بلکه نخستین گوشی دنیا با نمایشگری با وضوح 1440×2560 پیکسل خواهد بود که در هر اینچ آن 587 پیکسل قرار می‌گیرد.
بر اساس گزارش ZDNet، این گوشی قرار است در جریان برگزاری کنگره جهانی موبایل 2014 معرفی شود.
گفته می‌شود گوشی مذکور با پردازنده 64 بیتی هشت هسته‌ای و 2.5 گیگاهرتزی و با بهره‌مندی از نسخه 4.4 سیستم‌‌عامل آندروید به همراه سه گیگابایت RAM راهی بازار می‌شود.
به گزارش موبنا، اسکنر چشم در گوشی Galaxy S5 همانند اسکنر اثر انگشت در آی‌فون 5S عمل می‌کند، به این ترتیب کاربران می‌توانند برای باز کردن قفل دستگاه خود از ویژگی‌های بیومتریک بهره ببرند.
البته قابلیت اسکن چشم از اسکن اثر انگشت که اپل روی گوشی جدیدش گذاشته، امن‌تر است اما به دوربین با وضوح تصویر بسیار بالایی نیاز دارد، از این رو سامسونگ کیفیت 1440×2560 پیکسل را برای این گوشی در نظر گرفته است.
هنوز اطلاعات بیشتر راجع به قیمت این گوشی در دست نیست

توافقات وزارت ارتباطات و مخابرات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تفاهم صورت گرفته با شرکت مخابرات ایران برای اجازه ترخیص کالاهای مخابراتی که چندی است به دلیل برخی مشکلات در گمرک مانده خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی اظهار داشت: با شرکت مخابرات ایران تفاهم انجام شده تا خارج از نوبت محموله های مخابراتی و تجهیزات موردنیاز از گمرک ترخیص و مشکلات فعلی نبود تجهیزات و عدم توسعه حل شود.
وی این اقدام وزارت ارتباطات را در جهت رفع مشکل ارتباط رسانی شهرک های تازه تاسیس و ارائه امکانات ارتباطی به این مناطق عنوان کرد.
به گزارش مهر، بر اساس مصوبه وزارت ارتباطات تمامی شرکت های مخابراتی برای ترخیص کالاهای خود از گمرک باید از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مجوز دریافت کنند که بیش از 4 ماه است بالغ بر 100 میلیارد تومان تجهیزات مخابراتی شرکت مخابرات ایران به دلیل بدهی این شرکت به وزارت ارتباطات در گمرک مانده و مجوز ترخیص ندارد.

برای هم کدسازی، نرخ ها باید معقول افزایش یابد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در یک برنامه تلویزیونی سخن می گفت با بیان اینکه نمی خواهیم از جیب مردم ضعف مدیریت خود را بپوشانیم ادامه داد: تا جایی که می توانیم مانع این می شویم که تعرفه های مختلف افزایش یابد تا به مردم فشار نیاید.
واعظی در مورد هم کدسازی تلفن ثابت در استانهای کشور گفت: ما دوست داریم این پروژه انجام شود اما اختلاف نظر بین مخابرات و دولت برای تغییر تعرفه وجود دارد؛ به این معنی که ما در وزارتخانه اعتقاد داریم که رقم پیشنهادی مخابرات برای هزینه این طرح بالا است و به مردم فشار می آید؛ چرا که هم کدسازی شهرستانها در زندگی برخی تاثیر ندارد اما با افزایش تعرفه، مردم مجبور می شوند هزینه بیشتری بپردازند؛ براین اساس باید سازوکاری انجام شود که هم کدسازی صورت گیرد اما تعرفه ها معقول افزایش یابد.
به گزارش مهر، طرح یکسان سازی کدهای شهرستانها در استانهای مختلف از مردادماه امسال و به دلیل افزایش تعرفه مکالمات که از سوی شرکت مخابرات ایران اعلام شده بود متوقف شده است.
مخابرات در 3 استان تهران، البرز و قم این طرح را اجرا کرده است.

برنامه پنجم توسعه امشب نهایی می‌شود

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست فوق العاده امروز عصر کمیسیون تلفیق، گفت: امروز عصر قبل از جلسه فوق العاده مجلس در ساعت شش کمیسیون تلفیق، رفع ایرادات شورای نگهبان را به پایان می رساند و با تصویب این مواد در جلسه امشب، برنامه پنجم نهایی می‌شود.

به گزارش خانه ملت، "جمشید انصاری" عضو کمیسیون تلفیق برنامه پنجم توسعه از احتمال نهایی شدن برنامه پنجم توسعه در جلسه علنی امشب مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه کمیسیون تلفیق امروز عصر برای بررسی ایرادات شورای نگهبان جلسه فوق العاده گذاشته و در این جلسه بررسی ایرادات شورای نگهبان به پایان خواهد رسید، انشالله امشب کار برنامه پنجم توسعه در مجلس پایان خواهد یافت.

نمایندگان مجلس دیروز و امروز با تشکیل جلسات فوق العاده سعی در پایان دادن به برنامه پنجم توسعه داشتند که به احتمال قوی با بررسی چند مورد باقیمانده در نشست علنی امشب مجلس شورای اسلامی که راس ساعت شش عصر برگزار خواهد شد، امشب کار برنامه پنجم توسعه در مجلس به پایان خواهد رسید تا این لایحه برای بار دوم به شورای نگهبان ارسال و مراحل قانونی شدن آن طی شود.