نارنجی پوش خاشی 193 میلیون ریال را به صاحبش بازگرداند

نارنجی پوش خاشی 193 میلیون ریال را به صاحبش بازگرداند
 
 ابراهیم کهرازهی یکی از رفتگران شهرستان خاش در اقدامی خداپسندانه مبلغ 193 میلیون ریال وجه نقد را که از میان زباله ها یافته بود به صاحبش بازگرداند.
 
شهردار خاش در گفتگو با مهر اظهار داشت: این کارمند واحد خدمات شهرداری که  بیش از 4 سال در این شهرداری مشغول به خدمت است 193 میلیون ریال پول نقد را که درون کیسه پلاستیکی و در مقابل یکی از مغازه های سطح شهر و در میان زباله ها یافته بود به شهرداری تحویل داد.
 
ایوب کرد با بیان اینکه رفتار خداپسندانه این کارمند شهرداری الگوی کاملی از تربیت اسلامی و ایرانی است افزود: در همین راستا به منظور تشویق و الگو قرار گرفتن این رفتگر مبلغ 2 میلیون ریال به عنوان تشویقی به وی اهدا خواهد شد.  وی افزود: با وجود اینکه حقوق رفتگران شهرداری از 600 هزار تومان تجاوز نمی کند اما اعتقادات مذهبی و اسلامی این شخص موجب شده تا به کرات بعد از پیدا کردن وجوه نقد و یا اشیاء متعلق به شهروندان آنها را به شهرداری بازگرداند.
 
وی ادامه داد: از آنجا که صاحب وجوه گم شده یکی از کسبه و فروشندگان کفش در بازار است قول داده است به عنوان پاداش یک جفت کفش به این نارنجی پوش هدیه نماید. کرد افزود: پدر این رفتگر  نیز جزو پرسنل خدوم شهرداری خاش بوده و سوابق شایسته ای همچون فرزندش داشته است.

کودک خردسال قربانی اختلافات طایفه ای شد

کودک خردسال قربانی اختلافات طایفه ای شد

کودک خردسال قربانی اختلافات طایفه ای شد
بر اثر تیر اندازی افراد ناشناس علاوه بر قتل دو نفر از طایفه شهلی بر یک کودک خردسال نیز مجروح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني دانا، یک تعقیب و گریز خونین در شهرستان خاش توسط افراد مسلح دو کشته و یک مجروح برجای گذاشت.
این تعقیب و گریز خونین هنگامی آغاز شد که دو فرد مسلح به سمت یک اتومبیل حمله برده و اقدام به تیراندازی کردند.
این اتفاق که در چهارراه سراوان شهرستان خاش رخ داد سبب مجروح شدن راننده اتومبیل قربانی شد که راننده مجروح پس از طی مسافتی حدود ۲۰۰ متر خود را به سالن ورزشی حیدرآباد رسانده و بر اثر شدت جراحات متوقف می شود.
در ادامه این تعقیب و گریز، همراه راننده خود را به سالن ورزشی رسانده که ضاربین او را نیز به ضرب گلوله از پای درآورده و به قتل می رسانند.
مهاجمین سپس به سمت اتومبیل قربانی باز گشته و راننده را نیز به قتل می رسانند و از محل متواری می شوند.
در این حادثه یک کودک خردسال نیز مورد اصابت گلوله قرار می گیرد که توسط نیروهای امداد به اورژانس منتقل می گردد.
به گفته این منبع آگاه این قربانیان از طایفه شهلی بر شهرستان خاش بودند.

باند سارقان افغان در خاش متلاشی شد

فرمانده انتظامی خاش:
باند سارقان افغان در خاش متلاشی شد

فرمانده انتظامی خاش گفت: مأموران انتظامی خاش با دستگیری سه سارق افغان موفق شدند باند سارق حرفه‌ای سیم و کابل برق در این شهرستان را متلاشی کنند.

خبرگزاری فارس: باند سارقان افغان در خاش متلاشی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه خبری پلیس سیستان و بلوچستان، احسانعلی آذرپودینه اظهار داشت: طی چند ماه گذشته چندین پرونده سرقت سیم و کابل برق، موتور کولر و باطری خودرو در کلانتری 11 شهرستان خاش تشکیل شد که به دنبال اعلام شکایات شهروندان و کاهش احساس امنیت و مشکلات فراوانی که گاها قطعی‌های برق برای مردم به وجود آورده بود شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران انتظامی کلانتری 11 با تحقیقات تخصصی و فنی خود در پنجم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری موفق شدند به اطلاعات جدیدی از این سرقت‌ها دست پیدا کنند و با شناسایی یک کارگاه ضایعات فروشی مالک آن را که یک تبعه افغان بود، دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی خاش اضافه کرد: به دنبال دستگیری این مالخر که با هماهنگی مراجع قضایی و با همکاری یگان امداد و پلیس امنیت عمومی شهرستان خاش صورت گرفت در بازرسی از کارگاه ضایعات فروشی، وی مقدار 225 کیلوگرم سیم برق، 13 دستگاه موتور کولر و چهار باطری مسروقه خودرو کشف و ضبط شد.

آذرپودینه ادامه داد: در تحقیقات پلیس از این متهم مشخص شد وی سرکرده یک باند سرقت است و با همدستی دو نفر دیگر که یکی از آنان برادر وی است و از اتباع کشور افغانستان نیز هستند دست به این سرقت‌ها زده است.

این مسئول اذعان داشت: با اعترافات این سارق، مأموران انتظامی طی یک عملیات تعقیب و گریز دو همدست این سارق را در حالی که قصد داشتند با یک دستگاه خودرو پراید از چنگ مأموران بگریزند دستگیر و به مقامات قضایی تحویل دادند.

روستایی در دامنه‌ی ابرها

روستایی در دامنه‌ی ابرها

» سرویس: استان ها - سيستان و بلوچستان

در دامنه‌ی تفتان جنوبی روستای تمندان که تغییر یافته همان کلمه تمدن است یکی از بزرگترین گنجینه‌های سنگی (سنگ‌نگاره‌های باستانی، سنگ‌نوشته‌های قلعه‌های سنگی و سنگرها و اتاق‌های کنده شده در دل صخره) قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی سیستان و بلوچستان، «تمندان» یکی از روستاهای شهرستان خاش استان سیستان و بلوچستان در دامنه‌ی کوه تفتان است که آب وهوای خنک و مناظر طبیعی بکر دارد.

از آبادی‌های آن می‌توان به «ولان»، «کوشه»، «سیاهکی»، «فیروزآباد»، «جم چین» و ... اشاره کرد.

به گزارش ایسنا،«خسرو افسری» مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: این روستای قدیمی، آب وهوای خنک و مناظر طبیعی بکری دارد که بیننده را مجذوب خود می‌کند.

وی در این‌باره افزود: در غرب این روستا چشمه‌ی آب معدنی پرآب قرار دارد و بهترین راه دسترسی به روستای تمندان از مسیر جاده‌ی «خاش – زاهدان» است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با بیان این‌که فاصله این روستا تا مظهر چشمه، حدود 7 کیلومتر است، ادامه داد: مظهر چشمه بر آب از شکاف سنگ‌های توف آندزیتی می‌جوشد و نوع آب آن از آب‌های جوی و آب‌های آتشفشانی است.

افسری تصریح کرد: آب چشمه برآب در ردیف آب‌های سولفات کلسیم همراه با منیزیم سرد است و دمای آب ۱۸ درجه سانتی‌گراد و آبدهی آن ۱۵ لیتر در ثانیه است.

وی با بیان این‌که یکی از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی روستای تمندان، دریاچه سر دریا است، ادامه داد: این منطقه، ارتفاعات زیبا و پوشش گیاهی با گونه‌های مختلف دارویی دارد و از گونه‌های معروف این منطقه می‌توان به بنه و بادام کوهی اشاره کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این دریاچه از منابع آبی تفتان است که در انتهای مسیر دامنه‌های غربی محیطی مناسب برای قایق سواری و ماهیگیری به وجود آورده است.

افسری یادآور شد: از نظر گردشگری، تمندان از اماکن توریستی شهرستان خاش است که با داشتن آثاری تاریخی و جاذبه‌هایی چون مناطق تفریحی دو گل تفتان دامنه‌های سر سبز تفتان، دریاچه سر دریا، چشمه‌ها و آبادی‌های متعدد، نیازمند توجه بیشتر مسوولان و رسانه‌هاست تا این منطقه زیبا به مردم و گردشگران شناسانده شود.

زلزله در عمق ۹۵کیلومتری از خسارات کاست

زلزله 7.7 ریشتری در سراوان/ وقوع بزرگترین زمین لرزه نیم قرن اخیر /زلزله در عمق ۹۵کیلومتری از خسارات کاست

تعداد مصدومان زلزله سیستان و بلوچستان تاکنون فقط ۴ نفر است و هیچ موردی از کشته تاکنون گزارش نشده است.

ادامه نوشته

زمین لرزه ای 5.6 ریشتری سراوان را تکان داد/ حضور مردم در معابر عمومی

زمین لرزه ای 5.6 ریشتری سراوان را تکان داد/ حضور مردم در معابر عمومی

احتمال وقوع پس لرزه هایی با قدرت 6 ریشتر

در پی وقوع زلزله شدیدی که روز گذشته سیستان و بلوچستان را لرزاند زمین لرزه ای به شدت 5.6 ریشتر لحظاتی قبل منطقه زلزله گشت و سراوان را به شدت تکان داد.

ادامه نوشته

زمین‌لرزه در خاش/ادامه پس‌لرزه‌ها در سراوان

زمین‌لرزه در خاش/ادامه پس‌لرزه‌ها در سراوان

ادامه نوشته

آخرین اخبار از زلزله شهرستان خاش

آخرین اخبار از زلزله شهرستان خاش

ادامه نوشته

منصور از خوزستان اهواز

بنده در سال 1363 خدمت سربازیم را در خاش پادگان سهراب آباد بودم و خاطرات زیادی از انجا دارم با توجه به اینکه بعدا" به جبهه سومار رفتم ولی مردمان بسیارخوب و با صفایی داشت آن زمان آنقدر صمیمیت وجود داشت که اصلا" احساس نکردم که این شهر سنی هم دارد اینقدر مردمش باصفابودن . ان وقت ها میخواندیم : خوشا خاش که خاکش شوره زاره # غذای پادگانش زهر ماره ولی الان باید گفت : خوشا خاش که خاکش سبزه زاره # یکایک مردمانش لاله زاره با مرام خوش صبحت و مایه افتخار من که مدتی دربین شما پاکان زندگی کردم. منصور از خوزستان اهواز

نوشتاری به بهانه هفتمین یادواره ی شهدای حادثه ی تاسوکی


 بسم الله الرحمن الرحیم

                 نوشتاری به بهانه هفتمین یادواره شهدای حادثه تاسوکی

در اسفند ماه سال 84 طی حادثه ای دردناک که توسط عده ای از وطن فروشان از خدا بی خبر ،تعدادی افراد بی گناه به شهادت رسیدند،بیش از22 گل از بوستان انقلاب پرپر گشتند شهادت این عزیزان که در بین آنان نوجوان محصل،روحانی و طلبه،بازاری و کارگر و کارمند حضور داشتند فضای استان سیستان و بلوچستان را عطر آگین نمود و سالهاست که برگزاری یادوارها ی شهدای حادثه تاسوکی در منطقه باعث زنده نگه داشتن یاد و نام و خاطره ی شهدا گردیده است  که یکی از این یادواره ها و محوری ترین آن، یادواره ی شهدای تاسوکی  و دو شهید روحانی حادثه و شهدای بخش پشت آب است.

 

 

منبع : وبلاگ ناظر۱۱۰

 

ادامه نوشته